piątek, 25 maja 2012

Streetcom.pl- strefa dla testerek


Dzisiejszy temat będzie dotyczył serwisu Streetcom.pl, w którym jestem ekspertką.

Streetcom jest serwisem opierającym się na marketing rekomendacji. Co to takiego? Są to wszelkie działania marketingowe, których celem jest wywołanie fali rekomendacji produktu bądź usługi wśród konsumentów. Fala rekomendacji następuje po ich osobistym doświadczeniu z produktem. Jaśniej --> Firma zleca konsumentowi (testerce/testerowi) ocenę produktu. Na podstawie kontaktu z produktem/usługą konsument dokonuje oceny, itd.

Moje początki
Do strony zachęciła mnie koleżanka, która wcześniej brała udział w ich kampaniach. Spróbowałam.
Dosyć długo czekałam na pierwszą propozycję przetestowania produktu. Kiedy się mi udało otrzymałam naprawdę imponującą paczuszkę, dzięki, której mogłam obdarować sporą liczbę znajomych. Po kampanii czułam niedosyt, nie mogłam doczekać się kolejnej. Niestety mijały dni, miesiące a zaproszeń brak. Kiedy już się poddałam nagle po około roku otrzymałam zaproszenie do kolejnej kampanii a po niej były następne. Mało tego w jednej z kampanii tak się zaangażowałam, że wygrałam prezent dla mojego synka. Zajęłam pierwsze miejsce i otrzymałam super spacerówkę, która do dzisiaj dobrze się nam sprawuję.

Podejrzewam, że mój brak doświadczenia przy pierwszej spowodował to, że byłam pomijana.
Jeśli ktoś z Was ma ochotę rozpocząć przygodę ze Streetcom.pl, musi pamiętać o kilku ważnych aspektach:
  • Wypełniajcie raporty na bieżąco;
  • Niech będą one dokładne, szczegółowe, ale też nie przesadzajmy;
  • Cytujcie ważne zdania, które zapamiętaliście, albo otrzymaliście poprzez komunikator (gg, email);
  • Najlepsze opinie to te, które otrzymaliście ustnie, dlatego wsłuchujcie się podczas rozmowy, możecie notować;
  • Jeśli nie daliście komuś produktu a rozmawialiście o kampanii -- również wypełnijcie raport;
  • Im większej ilości osób przekażecie informacje o kampanii, tym lepiej;
  • Nie kłamcie, nie zmyślajcie w raportach. Jak komuś, czy Tobie się nie podoba to trudno, ale napisz dlaczego. Potrzebują takiej informacji;
  • Oszukiwanie to najgorsza rzecz;
  • I na koniec sprzedaż próbek jest niedopuszczalna, osoby, które tego dokonają mogą zostać wykluczone na zawsze z serwisu.
Kampanie Streetcom, w których miałam okazję wziąć udział:
1.Produkty:
  • Lipton Ice Tea - malinowa
Smaczna, mocno malinowa. Ja ją piłam to przypomniało mi się dzieciństwo. Kilka razy po kampanii kupiłam. Jednak i tak zdecydowanie preferuję z herbat "butelkowych" brzoskwiniowe np. Nestea.
  • Johson`s Baby (ocena 4 kosmetyków dla dzieci):








    Łagodny płyn do mycia ciała i włosów 3 w 1

       Krem intensywnie pielęgnujący
Mleczko intensywnie pielęgnujące
 Ochronny krem przeciw odparzeniom

Płyn i mleczko rewelacja! Byłam i nadal jestem z nich zadowolona. Nie uczulają, są delikatne dla skóry. Jednak na razie nie planuje zakupu, mały ma AZS i lekarz poradziła używać specjalnych kosmetyków. Póki nie radzimy sobie z alergią, kupuję kosmetyki dla atopowców z apteki. Cena dużo wyższa, ale niestety nie chcę wzmagać alergii. 
  • Nesvita - owsianka (3 smaki)


Waniliowa, Jabłko z cynamonem, Golden syrup

Nie przypadły mi do gustu. Dla mnie jako osoby niesłodzącej, były one za słodkie. Trochę też były sztuczne w smaku. Mi nie smakowały, ale mojemu narzeczonemu bardzo. Kwestia gustu.
  •  Odświeżacze powietrza Ambi Pur (kwiaty i wiosna, ocean i wiatr, konwalia i przebiśniegi, sosna i śnieg). 
Rewelacyjne :) Brakowało mi mocnego owocowego zapachu cytrusowego. Kupiłam go indywidualnie. Najlepszy z całej serii.

2. Serwisy:
http://www.informatorszkolny.com/ Zapowiada się fajny serwis, czy wypali? To zależy, na pewno muszą zainwestować w reklamę i ściągnąć użytkowników, żeby go rozkręcić.

http://beta.pogryw.pl/ Ciekawy pomysł na serwis. Strona może zyskać sporą rzeszę fanów, jednak muszą go trochę rozwinąć. Oceńcie sami.

Niedługo w blogach opiszę szersze opinie o przetestowanych produktach.
Pozdrawiam serdecznie,
Elly


2 komentarze:

  1. Też mam konto na Streetcom ale jak na razie jeszcze nie brałam udziału w żadnej kampanii;) Czekam cierpliwie;)

    OdpowiedzUsuń
  2. to się zapisz lepiej na rekomenduj.to tam już wzięłam udział w 2 kampaniach a jak się zarejestrowałam na streetcomie to czekam i czekam od pól roku i się doczekać nie mogę;)

    OdpowiedzUsuń