czwartek, 28 marca 2013

Skóra pod specjalną ochroną, opinia o MediDerm

Z roku na rok przybywa na całym świecie alergików. Lekarze alarmują o tym zjawisku, niestety wygodny człowiek żyje z przekonaniem: "mnie to nie dotyczy"... Niestety, alergia może nas dopaść w każdym wieku, bez względu na płeć i wcale nie musi zostać odziedziczona.  Poznajcie moją opinie na temat Mediderm cream, który jest wskazany przy atopowym zapaleniu skóry, łuszczycy, egzemy i bardzo wysuszonej skórze.

Często się śmieję, że mam dwójkę dzieci synka i... męża. I to mi jako piastunce przypada dbać o swoje pisklęta. Mężczyźni mojego życia, to niestety alergicy, dlatego nie może zabraknąć dla nich specjalistycznych kosmetyków. Ich skóra z wyglądu bywa bardzo często zbliżona do siebie. Towarzyszy im wysypka w postaci czerwonych plamek, które niestety powodują paskudne swędzenie. Brak odpowiedniego natłuszczenia prowadzi do zwiększonego świądu oraz wysuszenia. Bywa też, że pojawiają się ranki i pęknięcia. Sprawdziliśmy wiele kosmetyków, niektóre kosztowały majątek. Jedne pomogły, inne nic specjalnego nie dały a jeszcze inne pogorszyły stan. Przeglądając internetową aptekę za pomocą której dokonuje zamówień (wychodzi taniej niż w tradycyjnej) znalazłam inne produkty dla moich atopowców. I tak o to, tym sposobem do moich rąk, ponad trzy miesiące temu, trafił krem MediDerm Dermatological Cream Formula, polskiej firmy Farmina z Krakowa. Kupując go w styczniu zamówiłam opakowanie w okrągłym pojemniczku 500 ml. Po tym jak się sprawdził kupiłam dwa razy większe w dużej butelce z wygodnym dozownikiem.
MediDerm

Producent opisuje Mediderm cream jako specjalny emolient, stworzony do pielęgnacji chorobowo zmienionej skóry w przebiegu łuszczycy, egzemy i atopowego zapalenia skóry. Można go stosować zarówno u dzieci [od 1 miesiąca życia] jak i u dorosłych.
Działanie: długotrwale nawilża i natłuszcza, tworząc barierę ochronną, która reguluje zawartość wody nawet w najgłębszych warstwach naskórka. Nadaje skórze miękkość i elastyczność likwidując nadmierne łuszczenie i pękanie. Krem działa kojąco przy świądzie i pieczeniu łagodząc podrażnienia  a także na długo zabezpiecza przed wpływem czynników drażniących.
Mediderm cream nie powoduje uczucia przetłuszczenia dzięki czemu nie brudzi ubrania i pościeli. Nie zawiera SLS, parabenów, substancji zapachowych i barwników. Zminimalizowana ilość składników sprawia, że może być stosowany od pierwszego miesiąca życia.
Skład i moja próba rozszyfrowania: 
Aqua Purificata (woda oczyszczona, bezpieczna),
Petrolatum (wazelina; olej mineralny, baza tłuszczowa, która zapobiega odparowywaniu wody; bezpieczna),
Cetearyl Alcohol (emolient,  tworzy cienki filmo chronny, zapobiega nadmiernemu wysuszaniu; bezpieczny),
Paraffinum Liquidum (olej mineralny, o właściwościach natłuszczających; średnio bezpieczny są lepsze zamienniki),
Cetomacrogol 1000 (emulgator),
Phenoxyethanol (konserwant, dopuszczalne maksymalne stężenie w gotowym produkcie to 1,0%).

Moja opinia:
Mediderm jest prawie bezzapachowy, delikatnie można coś jednak wyczuć. Łatwo się go aplikuje, czy to za pomocą pojemniczka, czy pompki. Oczywiście pompka jest najlepszym rozwiązaniem. Zawsze lubiłam takie formy dozowania kosmetyków.

Jeśli chodzi o konsystencję, nie jest zbyt wodna, ani też nie jest za gęsta. Rozsmarowuje się po skórze bez problemu, szybko się wchłania. Kolejny plus nie brudzi ubrań. Przejdźmy teraz do samego działania. Uważam, że doskonale nawilża i nadaje skórze gładkości i delikatności. Pomaga załagodzić swędzące miejsca. Tworząc film na naszym ciele bardzo długo odczuwamy ochronę. Najlepiej stosować go regularnie 2-3 razy dziennie, szczególnie smarować te miejsca, które tego najbardziej potrzebują. Bardzo jestem zadowolona ze składu nie ma w nim substancji niebezpiecznych, czy bardzo niezdrowych. Nie znajdziemy tutaj SLS, parabenów, czy barwników. Wcześniej rzadko zwracałam uwagę na składniki, teraz wiem, że jest to bardzo ważne. Jedyne co bym zmieniła to dodała jeszcze kilka dobrych dodatków, np. ceramidów. Są one idealne dla atopowców. Na koniec dodam jeszcze, że jego cena jest stosunkowo niewielka za taką ilość i za tak specjalistyczny produkt. Za opakowanie o pojemności 500ml zapłaciłam 18,98 zł a za 1 litr 33,19 zł. Coś dobrego za niedużą cenę.
Teraz czas na zebranie wszystkich plusów i minusów MediDerm.

Zalety:
  • bezzapachowy,
  • skład: brak sls, parabenów i barwników,
  • cena [dobra jakość za niedużą kwotę],
  • w litrowym opakowaniu: pompka; 
  • w 500g nie trzeba rozcinać pojemniczka, krem jest w pojemniczku,
  • świetnie nawilża skórę,
  • łagodzi podrażnienia,
  • idealny krem dla atopowców (dorosłych i dla dzieci),
  • dobry krem dla wysuszonej skóry,
  • wydajny,
  • polska firma.
Wady:
  • skład mógłby być bardziej wzbogacony,
  • dostępny tylko w aptece [mi to nie przeszkadza].
 Jest to pierwszy produkt, który zebrał u mnie tak wiele pozytywnych opinii. Jestem z niego bardzo zadowolona. Jak widać z opakowania 500g przeszłam od razu do kolejnego litrowego.
Na pewno kupię następne. MediDerm cream jest produktem godnym polecenia. Zachęcam wszystkie osoby z problemami skórnymi do jego używania. Producent wydał też kilka innych kosmetyków, aktualnie testuje jeden z nich. Jak zakończę również podzielę się z Wami moimi uwagami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz