niedziela, 20 maja 2012

Atoperal Baby Emulsja do ciała - opinia.

Atoperal Baby emulsja do ciała do skóry atopowej, suchej i wrażliwej.


Wstęp
Z emulsją jak i całą serią kosmetyków Atoperal Baby spotkałam się całkiem przypadkowo. Pierwszym kosmetykiem tej firmy był szampon do włosów (opisywałam o nim w poprzednim blogu). Emulsję oraz inne kosmetyki (krem oraz pianka) otrzymałam od firmy bezpłatnie. Brałam udział w testowaniu szamponu Atoperal Baby. Z pośród nadesłanych opinii wybrano 10 najbardziej obiektywnych. Moja opinia została nagrodzona. Było to dla mnie ogromne zaskoczenie, bardzo się ucieszyłam, bo w trakcie testowania produktu dowiedziałam się, że mój synek ma AZS i jego skóra wymaga specjalnej pielęgnacji i kosmetyków.

O emulsji
Emulsja do ciała - Atoperal Baby dla dzieci i niemowląt do skóry atopowej, suchej i wrażliwej.
Producentem jest: Blau Farma
Opakowanie: tuba 200 ml - korek przyczepiony do tuby.
Natłuszczająca emulsja przeznaczona do codziennej pielęgnacji skóry atopowej, suchej i wrażliwej dzieci i niemowląt powyżej 1 miesiąca życia.
W składzie:
olej Macadamia - delikatnie natłuszcza i wygładza skórę oraz łagodzi podrażnienia
polidokanol -działa przeciwświądowo i jest rekomendowany w produktach do pielęgnacji skóry atopowej
gliceryna - działa nawilżająco, wygładza naskórek oraz znacznie poprawia jego elastyczność
alantoina - zmiękcza naskórek oraz wykazuje działanie łagodzące podrażnienia i przeciwzapalne.
Jak aplikować?
Atoperal Baby emulsję do ciała należy stosować 1-2 razy dziennie na dokładnie oczyszczoną i osuszoną skórę. Nanieść cienką warstwę emulsji i rozprowadzić dłonią do całkowitego wchłonięcia. Zaleca się stosowanie emulsji do ciała z preparatami myjącymi z linii atoperal® Baby: pianką do mycia ciała oraz emulsją do kąpieli.

Produkt dostępny tylko w aptece.

Test produktu
Emulsja została została zużyta do samego końca. Miałam ją jakieś 4 miesiące, jednak nie aplikowałam ją synkowi każdego dnia. W ciągu tego okresu miałam w sumie 3 produkty do ciała (trzech różnych firm). Przy codziennym 2krotnym stosowaniu powinna wystarczyć na około 1,5 może 2 miesiące. Skóra synka po kosmetyku była gładka, delikatna i dobrze nawilżona. Emulsja łagodziła podrażnioną skórę malucha. Ma lekką konsystencję, łatwo się rozprowadza po skórze. Kosmetyk nie wywołał reakcji alergicznej. Dzięki odwróconej tubie emulsja była zawsze przy korku, wygodnie się aplikowało produkt. Jednak zdecydowanie wolałabym wersję z pompką (w wersji 500ml jest pompka). Kosmetyk nie jest za tłusty, nie pozostawia plam na ubrankach. Po kilkunastu krotnym użyciu, w produkcie zaczął mnie trochę denerwować zapach. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmniejszenie ilości substancji zapachowych. Jako ciekawostkę dodam, że w innych produktach firmy Atoperal Baby, w ogóle nie zwróciłam uwagi na zapach, był on mniej drażniący.

Więcej zastrzeżeń nie mam. Sama kilka razy wypróbowałam kosmetyk na swojej przesuszonej skórze. Emulsja odżywiła moją skórę.

Zalety
  • odpowiednio nawilża skórę, łagodzi podrażnienia;
  • nie uczula;
  • idealny dla niemowląt;
  • wydajny;
  • nie za tłusty;
  • ładne opakowanie (kangurek na tubie). 
Wady
  • brak pompki do dozowania produktu;
  • zapach - przy dłuższym stosowaniu nudzi się, lekko drażni; 
  • dostępny tylko w aptece (chociaż dobre kosmetyki kupimy tylko i wyłącznie w aptece).   
Podsumowując: Emusja Atoperal Baby jest idealna dla osób (nie tylko dzieci) z atopowym zapaleniem skóry. Jest też bardzo dobra dla tych co mają nadmiernie wysuszony naskórek. Pomaga łagodzić zmiany skórne. Kosmetyk cechuje się dużą wydajnością. Polecam wszystkim maluszkom i dorosłym.

Zobacz też opinie o Szamponie Atoperal Baby.

Pozdrawiam,
Elly

3 komentarze:

  1. Witaj, chciałąbym się zapytać o ten polidokanol, jak brzmi jego nazwa w składzie bo nie widzę w składzie takiej nazwy jak polidocanol?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś pewna, że produkt z takim składem jest dobry dla Atopowców?
    Aqua, Caprylic/Capric Trigliceride, Paraffinum Liquidum, Polyglyceryl 3 Methylglucose Distearate, Petrolatum, Spent Grain Wax, Glycerin, Glyceryl Stearate SE, Cetearyl Alcohol, Dimethicone, Sodium Cocoyl Aminoacids, Sarcosine, Potassium Aspartate, magnesium Aspartate, Panthenol, Ceramide 3, Ceramide 6 II, Ceramide 1, Phytosphingosine, Cholesterol, Sodium Lauroyl Lactylate, Carbomer, Xanthan Gum, Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Propylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Parfum.

    Mam męża atopowca i nigdy bym mu nie dała takiego płynu do mycia....

    na trzecim miejscu w składzie tego produktu:
    Paraffinum Liquidum pochodzenie: substancja pochodzenia chemicznego - otrzymywana z ropy naftowej
    działanie: ułatwia rozczesywanie i zapobiega elektryzowaniu się włosów, nawilżające, wygładzające, ochronne, sprawia, że skóra staje się elastyczna i gładka
    używany jako: lipid, emolienty, substancja antystatyczna, środek rozpuszczający

    TWORZY TŁUSTY FILM, POWODUJĄC ZATYKANIE PORÓW, PRZEZ CO SKÓRA POZOSTAJE BEZ DOSTĘPU TLENU.

    OdpowiedzUsuń
  3. A dla moich atopików to jedne z lepszych kosmetyków. Na głowę biją niektóre 2- i 3-krotnie droższe emolienty.

    OdpowiedzUsuń